Wednesday, February 17, 2016

Pantun Buah Cempedak

Hari: 15hb Feb, 2016

Kelas: Durian
Guru: Cikgu Kok

Topik: Pekerjaan
Masa: 4.30pm - 5.30pm


  • Selepas cuti seminggu untuk Tahun Baru Cina, hari ini kami membuat ulangkaji semua pantun-pantun yang telah mereka pelajari.
  • Disebabkan mereka boleh mengingati semua pantun-pantun dan boleh berpantun dengan lancar, saya mengajar mereka satu lagi pantun yang baru.
Buah cempedak di luar pagar,
Ambil galah tolong jolokkan,
Kami budak baru belajar,
Kalau salah tolong tunjukkan.

  • Sebelum habis kelas, saya mengulangkaji nama-nama pekerjaan untuk setiap gambar yang ada atas kertas yang saya tunjukkan sebelum cuti. Esok akan kami mulakan permainan yang telah saya janjikan sebelum ini.



*Nota: 3hb Feb sehingga 5hb Feb tidak ada kelas sebab saya ambil cuti.

No comments:

Post a Comment