Sunday, June 7, 2015

Rumah Saya

Minggu: 18hb - 22hb Mei, 2015
Kelas: Durian
Guru: Cikgu Kok
Topik: Rumah Saya
Masa: 3pm - 4pm


Topik 'Keluarga Saya' telah tamat disebabkan mereka pernah belajar tentang topik ini dan mereka sudah mengenali nama-nama ahli keluarga. Jadi, saya sambung ke unit seterusnya dalam buku besar itu, iaitu 'Rumah Saya'. 

Mereka belajar tentang semua benda yang ada di sebuah rumah, termasuk perabot-perabot di dalam rumah. Seperti pintu, dinding, tingkap, almari, rak, sofa, dan lain-lain. Selain daripada itu, mereka juga belajar tentang nama setiap ruang di dalam rumah, termasuk ruang tamu, ruang makan, dapur, bilik tidur, dan lain-lain. Saya menyuruh mereka menyebutkan perabot-perabot yang boleh didapati di dalam setiap ruang atau bilik, dan perabot yang disukai mereka sebut adalah 'tong sampah'. hahaha...



No comments:

Post a Comment