Tuesday, April 7, 2015

Diri Saya

Minggu: 23hb - 28hb Mac, 2015
Kelas: Durian
Guru: Cikgu Kok
Tema: Badan Saya
Masa: 3pm - 4pm

Minggu ini kami belajar mengenai Diri Saya. Kami bermula dengan jantina, lepas tu muka dan badan. Mereka sudah kenal kebanyakan perbendaharaan kata mengenai badan, oleh itu mereka dapat belajar dengan cepat. 

Sebelum bagi mereka buat latihan, saya menguji mereka dengan menyuruh mereka baca dan tunjuk di mana anggota badan yang disebut. Selain itu, saya juga menyuruh mereka cuba mengeja perbendaharaan kata yang telah mereka belajar. Kebanyakan mereka dapat jawab tanpa masalah.

Latihan mengenai badan saya telah diberikan mereka. Latihan yang diberikan adalah seperti menulis nama anggota badan, padankan gambar anggota badan dengan fungsi-fungsi yang diberi (eg: 'menonton tv' dipadankan dengan gambar mata), dan lain-lain.



No comments:

Post a Comment