Sunday, July 12, 2015

Pekerjaan - Peralatan

Minggu: 22hb - 26hb Jun, 2015
Kelas: Durian
Guru: Cikgu Kok
Topik: Rumah Saya
Masa: 3pm - 4pm


  • Sambung buku tematik, unit "Rumah Saya" dan mula unit baru "Sekolah Saya"
  • Unit "Sekolah Saya" 
    • saya suruh mereka memberitahu apa yang mereka buat di sekolah setiap hari
    • jawapan mereka termasuk baca buku, menulis, melukis, menyanyi, menari, dan lain-lain
  • Sambung dengan permainan minggu lepas - "Pekerjaan". Tetapi kali ini mereka belajar tentang peralatan yang diguna dalam setiap pekerjaan, termasuk
    • tukang kebun - gunting pencantas, serampang, pencakar, dan lain-lain
    • tukang kayu - gergaji, penukul, paku, sesiku, dan lain-lain
  • Mereka membuat kertas kerja mengenai peralatan yang digunakan tukang kayu


No comments:

Post a Comment